Kontorelev hos Forsyningen 2022-2024, nu fastansat som kundekonsulent
32-årige Julie Christensen har tidligere læst til pædagog i Hjørring, inden hun startede som voksenelev – først hos Forsyningens kundeservice. ”Jeg startede som elev, da energikrisen var på sit højeste i sommeren 2022, og det var lidt en kaotisk tid”, indleder Julie.
Ingen dumme spørgsmål
Heldigvis blev Julie ikke skræmt væk: ”Arbejdspresset var højt, og der var meget at se til, men jeg fik en god opstart og oplæring. Selv når telefonerne var rødglødende, tog mine kolleger sig altid tid til, at jeg kunne få den oplæring, jeg havde brug for. Der var en stor tålmodighed. Det betyder rigtig meget, når man er ny. Men jeg tror også, at tiden gjorde, at jeg hurtigt blev ret selvkørende”.
Elevtid gav et rigtigt godt fundament
Som elev kom Julie rundt hos Forsyningens forskellige afdelinger, hvor hun startede i kundeservice og efterfølgende kom hun til Forsyningens sekretariat og betalingskontor. ”Jeg var glad for at få et indblik i de forskellige arbejdsopgaver og finde ud af, hvad mine kolleger arbejder med – det har givet mig et rigtig godt fundament for mit arbejde i dag”, fortsætter Julie, som efter endt elevtid blev fastansat hos Forsyningen.
Fremtiden
Julie arbejder i dag med elhandel, herunder leverandørskifte, elvarme og solceller, men har også opgaver hos betalingskontoret, hvor hun fx bogfører. Derudover ser Julie også ind i, hvordan Forsyningen retter op og forbedrer processer. ”Jeg er rigtig glad for, at jeg blev fastansat, og det betød meget, at der var en nyoprettet stilling til mig med spændende opgaver. Jeg vil gerne blive her længe. Vi har et godt sammenhold og hjælper hinanden på tværs af afdelinger – samtidig med at jeg kan få familielivet til at gå op derhjemme”, runder Julie af.