Følg forbruget med minForsyning
Forsyningens kunder har modtaget den årlige regning på deres forbrugsafgifter. I den forbindelse lancerer Forsyningen en helt ny version af selvbetjeningsportalen minForsyning, som har fået tildelt nye smarte funktioner.
Få et hurtigt og bedre overblik
Du kender sikkert minForsyning, hvor du kan følge forbruget på dine ydelser hos Forsyningen. Portalen fungerer ved, at fjernaflæste målere automatisk sender aflæsninger til systemet. Du kan med ca. en dags forsinkelse se det totale årsforbrug, forbruget pr. måned, pr. dag og helt ned til hver time i døgnet.
"Kunder, der har flere ejendomme i vores forsyningsområde, bliver helt sikkert også tilfredse med den nye version af minForsyning", fortæller Morten Trampedach, der er leder af Forsyningens Kundeservice. "Det er nemlig muligt at knytte kundeforhold på flere ejendomme til samme login, og det bliver dermed lettere at navigere mellem ejendommenes data".
Derudover byder den nye version på flere nyttige funktioner. Eksempelvis kan varmekunder se frem- og returløbstemperaturen samt afkølingsgraden på varmeanlægget måned for måned. Har du flere målere for én forbrugsart, kan du nu se forbruget for hver enkelt måler og ikke kun - som tidligere - det samlede forbrug. Derudover fremgår både aconto-regninger og årsafregninger i selvbetjeningsløsningen.
Få en notifikation, hvis vandet løber løbsk
Den væsentligste nye funktion i minForsyning er en service, hvor du kan bede om at få en notifikation via mail, hvis vandforbruget er konstant inden for 24 timer.
"I et typisk parcelhus er der altid et tidspunkt i løbet af døgnet, hvor der ikke er et vandforbrug, for eksempel om natten. Hvis vandmåleren registrerer et konstant forbrug hen over et døgn, får kunden en notifikation via mail. Det vil give kunden en bedre tryghed at vide, at vandet ikke står og fosser ud et sted, uden at man er klar over det”, forklarer Morten Trampedach.
Du skal selv sørge for at tilmelde dig denne service på minForsyning, og det er fortsat dig som kunde, der har ansvaret for løbende at holde øje med dit forbrug. Forsyningen kan ikke stilles til ansvar, hvis der skulle ske udfald på systemet og der derfor ikke bliver sendt notifikation.
Gør det let og log ind med NemID
Forsyningen anbefaler, at du logger ind på minForsyning med NemID.
Har du tidligere benyttet NemID, når du har logget ind på minForsyning, er dit kundeforhold allerede knyttet op på dit NemID, og du kan let tilgå dine forbrugsdata og eventuelt tilknytte flere kundeforhold.
Vælger du i stedet at logge ind uden NemID, skal du manuelt oprette en brugerprofil med et brugernavn (din mailadresse) samt en selvvalgt adgangskode. Herefter skal du knytte dit/dine kundeforhold til profilen ved at benytte kundenummer og adgangskode, som fremgår af din regning.
Har du ikke tidligere givet samtykke til, at Forsyningen må behandle dine personoplysninger, får du en meddelelse om dette, når du er inde på portalen. Af hensyn til Forsyningens behandling af dine data, er det vigtigt, at du tager stilling til samtykket.
Særskilt regning på el
Køber du el hos Frederikshavn Forsyning er du fra 1. januar 2021 oprettet med et selvstændigt kundenummer, der udelukkende vedrører el. Derfor har du fået en særskilt regning for el og ikke, som tidligere, sammen med de øvrige ydelser som fx vand, spildevand og renovation.
Forklaringen skal findes i lovgivningen på el-området.
"I Forsyningens organisation har vi både et elnet-selskab, Elinord A/S, og et elhandels-selskab, Frederikshavn Elhandel A/S. Rent lovningsmæssigt skal der være en skarp adskillelse mellem de to selskaber, og derfor bliver vi nødt til at oprette et særligt kundenummer for vores elhandels-kunder og dermed også en særskilt regning", forklarer kundeserviceleder Morten Trampedach og fortsætter: "Med minForsyning er det nemt at knytte alle kundeforhold til løsningen, så alle forbrugsdata fremgår i samme login".
Du finder selvbetjeningsløsningen på forsyningen.dk, og du kan hente appen der, hvor du henter dine apps på mobilen. De nye funktioner fremgår indtil videre kun på pc-versionen.
Flere nyheder
24-08-2023
Advarsel om fup-sælger
Vi er blevet bekendt med, at en person kontakter tilfældige telefonnumre og udgiver sig for at være fra Fors ...
Læs mere21-08-2023
Følg dit vandforbrug - det betaler sig
Holder du et nøje øje med dit vandforbrug, kan du hurtigt konstatere udsving i forbruget og undgå uventede regninger. Afvigelse ...
Læs mere11-08-2023
Åbent hus: Kom og oplev affaldets rejse
Den 2. september fra kl. 10 – 16 inviterer Forsyningen til åbent hus, når vi åbner op for besøg på affalds-anlæggene på Vendsys ...
Læs mere04-07-2023
Drik trygt vandet
I 2022 foretog Frederikshavn Vand proaktivt analyser for PFAS på Forsyningens samtlige 105 indvindingsboringer, og de ...
Læs mere30-06-2023
Elafgiften vender tilbage
Fra lørdag den 1. juli vender elafgiften tilbage. Fra at have været 0,01 kr./kWh inkl. moms siden årsskiftet, stiger den nu til ...
Læs mere26-06-2023
Målrettet indsats sikrer mindre vandtab
En målrettet indsats med termografering og varmesøgende kamera har medvirket til, at Frederikshavn Varme A/S har fundet og udbe ...
Læs mere23-06-2023
Ny afregningsform fra nytår og fald i varmeprisen pr. 1. juli
Frederikshavn Varme A/S indfører til nytår ny afregningsform for fjernvarmekunderne og nedjusterer pr. 1. juli 2023 prisen på f ...
Læs mere20-06-2023
Spar på vandet - tørke eller ej
Det tørre vejr og de minimale regnmængder minder os om, at det er vigtigt at spare på vandet. Vi skal dog huske, at grundvandet ...
Læs mere14-06-2023
Nu følger den 10. affaldstype trop
Den 1. juli indleder Forsyningen ordningen med indsamling af tekstilaffald. Som den 10. affaldstype, du skal fra ...
Læs mere13-06-2023
På udkig efter vand i Katsig Bakker
Frederikshavn Vand foretager i denne tid prøveboringer i naturskønne Katsig Bakker for at undersøge muligheden for vandindvindi ...
Læs mere