Følg forbruget med minForsyning
Forsyningens kunder har modtaget den årlige regning på deres forbrugsafgifter. I den forbindelse lancerer Forsyningen en helt ny version af selvbetjeningsportalen minForsyning, som har fået tildelt nye smarte funktioner.
Få et hurtigt og bedre overblik
Du kender sikkert minForsyning, hvor du kan følge forbruget på dine ydelser hos Forsyningen. Portalen fungerer ved, at fjernaflæste målere automatisk sender aflæsninger til systemet. Du kan med ca. en dags forsinkelse se det totale årsforbrug, forbruget pr. måned, pr. dag og helt ned til hver time i døgnet.
"Kunder, der har flere ejendomme i vores forsyningsområde, bliver helt sikkert også tilfredse med den nye version af minForsyning", fortæller Morten Trampedach, der er leder af Forsyningens Kundeservice. "Det er nemlig muligt at knytte kundeforhold på flere ejendomme til samme login, og det bliver dermed lettere at navigere mellem ejendommenes data".
Derudover byder den nye version på flere nyttige funktioner. Eksempelvis kan varmekunder se frem- og returløbstemperaturen samt afkølingsgraden på varmeanlægget måned for måned. Har du flere målere for én forbrugsart, kan du nu se forbruget for hver enkelt måler og ikke kun - som tidligere - det samlede forbrug. Derudover fremgår både aconto-regninger og årsafregninger i selvbetjeningsløsningen.
Få en notifikation, hvis vandet løber løbsk
Den væsentligste nye funktion i minForsyning er en service, hvor du kan bede om at få en notifikation via mail, hvis vandforbruget er konstant inden for 24 timer.
"I et typisk parcelhus er der altid et tidspunkt i løbet af døgnet, hvor der ikke er et vandforbrug, for eksempel om natten. Hvis vandmåleren registrerer et konstant forbrug hen over et døgn, får kunden en notifikation via mail. Det vil give kunden en bedre tryghed at vide, at vandet ikke står og fosser ud et sted, uden at man er klar over det”, forklarer Morten Trampedach.
Du skal selv sørge for at tilmelde dig denne service på minForsyning, og det er fortsat dig som kunde, der har ansvaret for løbende at holde øje med dit forbrug. Forsyningen kan ikke stilles til ansvar, hvis der skulle ske udfald på systemet og der derfor ikke bliver sendt notifikation.
Gør det let og log ind med NemID
Forsyningen anbefaler, at du logger ind på minForsyning med NemID.
Har du tidligere benyttet NemID, når du har logget ind på minForsyning, er dit kundeforhold allerede knyttet op på dit NemID, og du kan let tilgå dine forbrugsdata og eventuelt tilknytte flere kundeforhold.
Vælger du i stedet at logge ind uden NemID, skal du manuelt oprette en brugerprofil med et brugernavn (din mailadresse) samt en selvvalgt adgangskode. Herefter skal du knytte dit/dine kundeforhold til profilen ved at benytte kundenummer og adgangskode, som fremgår af din regning.
Har du ikke tidligere givet samtykke til, at Forsyningen må behandle dine personoplysninger, får du en meddelelse om dette, når du er inde på portalen. Af hensyn til Forsyningens behandling af dine data, er det vigtigt, at du tager stilling til samtykket.
Særskilt regning på el
Køber du el hos Frederikshavn Forsyning er du fra 1. januar 2021 oprettet med et selvstændigt kundenummer, der udelukkende vedrører el. Derfor har du fået en særskilt regning for el og ikke, som tidligere, sammen med de øvrige ydelser som fx vand, spildevand og renovation.
Forklaringen skal findes i lovgivningen på el-området.
"I Forsyningens organisation har vi både et elnet-selskab, Elinord A/S, og et elhandels-selskab, Frederikshavn Elhandel A/S. Rent lovningsmæssigt skal der være en skarp adskillelse mellem de to selskaber, og derfor bliver vi nødt til at oprette et særligt kundenummer for vores elhandels-kunder og dermed også en særskilt regning", forklarer kundeserviceleder Morten Trampedach og fortsætter: "Med minForsyning er det nemt at knytte alle kundeforhold til løsningen, så alle forbrugsdata fremgår i samme login".
Du finder selvbetjeningsløsningen på forsyningen.dk, og du kan hente appen der, hvor du henter dine apps på mobilen. De nye funktioner fremgår indtil videre kun på pc-versionen.
Flere nyheder
01-06-2023
Stigende priser bremser ikke den grønne omstilling
Onsdag den 31. maj blev der afholdt generalforsamling i Frederikshavn Forsyning A/S, hvor årsberetningen for 2022 blev fremlagt ...
Læs mere30-05-2023
Åbningstider den 5. juni
SÅDAN HOLDER GENBRUGSPLADSERNE ÅBENT
I Skagen, Ravnshøj og Sæby har genbrugspladserne åbent til kl. 16 ...
15-05-2023
Forsyningen har lukket fredag den 19. maj
Ring tlf. 9829 9000, hvis du konstaterer brud og fejl på el-, vand-, varme- eller kloakforsyningen. Genbrugspladserne ...
Læs mere25-04-2023
Åbningstider 1. maj
Forsyningen holder lukket - også for telefonerne. Ring tlf. 9829 9000, hvis du konstaterer brud og fejl på el-, vand- ...
Læs mere18-04-2023
Termografering af fjernvarmenettet
Fra den 18. april termograferer Frederikshavn Varme A/S fjernvarmenettet. Frederikshavn Varme har ma ...
Læs mere15-03-2023
Vores fjernvarmekunder er fortsat ikke berettigede til varmecheck
Der er åbnet for en supplerende ansøgningsrunde for at få udbetalt varmecheck. Var din ejendom pr. 1. januar 2022 til ...
Læs mere09-03-2023
Fremtidens grønne varmeproduktion
Etableringen af biomasseanlæg skal bidrage til den grønne omstilling i Frederikshavn. Forsyningen har undersøgt flere ...
Læs mere09-02-2023
Positiv prisændring på varmen i Frederikshavn
Pr. 1. marts 2023 nedjusterer Frederikshavn Varme A/S prisen på fjernvarme. For en periode har priserne på el og gas ...
Læs mere21-12-2022
Husk at opdatere dine kontaktoplysninger - og følg dit varmeforbrug
Som kunde hos Forsyningen er det vigtigt, at de kontaktoplysninger vi har på dig, er korrekte. Sørg derfor f ...
Læs mere19-12-2022
Klar - parat - sorterings-start!
Den 1. januar 2023 lyder startskuddet til den nye affaldsordning i Frederikshavn Kommune. Du har nu fået dine nye affaldsbehold ...
Læs mere