Nye nødgeneratorer er rettidig omhu
Forsyningen har indkøbt 14 nødgeneratorer til vand-, varme- og elforsyningen.
I den kommende tid får Forsyningen leveret nødgeneratorerne, som automatisk træder i kraft ved strømsvigt og forsyner vigtige anlæg, så produktion og distribution kan fortsætte uden afbrydelser. Nødgeneratorerne er en central del af forsyningssikkerheden og bidrager til stabil drift - også i kritiske situationer.

Levering af nødgenerator på Vendsysselvej
På varmepumpeanlægget på Vendsysselvej i Frederikshavn skal nødgeneratoren fungere som backup til den eksisterende reserveforsyning, så anlægget kan holdes stabilt i drift. Generatoren, som kører på GTL-diesel, kan producere strøm til varmeforsyningen i flere uger. Samtidig har Forsyningen etableret eget beredskab med en distributionskæde, der kan levere brændstoffet uden at være afhængige af eksterne leverandører.

”Vi håber selvfølgelig ikke, at vi får brug for nødgeneratorerne, men det er rettidig omhu i en tid med øget trusselsniveau og risiko for cyberangreb. Vi forsyner blandt andet sygehuset og flådestationen, og derfor er det helt afgørende, at vi kan opretholde forsyningen og sikre den kritiske infrastruktur,” oplyser Kim Schrøder-Arp, Frederikshavn Varme.
