Hop til hovedindhold
19. januar 2024
  • El

Forsyningen advarer elkunder mod aggressive telefonsælgere

 

Forsyningen har nu igen oplevet, at aggressive telefonsælgere forsøger at presse kunderne til at skifte elselskab. Dagens henvendelse kommer efter en række af sager, hvor Frederikshavn Forsynings elkunder bliver udsat for ulovlig markedsføring i form af telefonsælgere fra andre elselskaber.

 

”I denne sag er en kunde blevet informeret om, at et pågældende elselskab skal overtage alle Forsyningens el-leverancer, hvilket er fuldstændig i strid med sandheden. Forsyningen leverer el til alle, der ønsker at være kunde hos os – uanset hvor de bor i Danmark”, fortæller Kathrine Bech Fanøe, markedsspecialist for el.

 

Kunden ønskede ikke at skifte elselskab men er blevet presset til det. Efterfølgende er kunden mødt op hos Forsyningen for at få hjælp, og det har vedkommende naturligvis fået.

 

”Det er meget langt fra vores måde at drive forretning på, og det er nok også derfor, at de fleste af kunderne, der oplever de her ufine tricks, vender tilbage til os. Det er vi selvfølgelig taknemmelige for. Vi er et lille, lokalt selskab, som vægter tryghed og troværdighed højt. Og sådan en oplevelse er ikke tryg. Vi har sendt kunden en buket blomster ovenpå den trælse oplevelse og er jo taknemmelige for, når vi bliver gjort opmærksom på disse sager, så vi hurtigt kan reagere på det”, tilføjer Kathrine Bech Fanøe.

 

Sagen er nu meldt til Forbrugerombudsmanden. Derudover er sagen overdraget til brancheorganisationen, Green Power Denmark, som ser med stor alvor på sagen.

 

”Og så vil jeg altid opfordre til, at du forholder dig kritisk, hvis du bliver ringet op. Kommer du i samme situation, kan du altid kontakte Forsyningen som kunden gjorde i dag, så hjælper vi”, slutter Kathrine Bech Fanøe.