Ekstra sæk

Bestil en ekstra affaldssæk

Bestil en ekstra affaldssæk præcis når du har brug for det.

Når du har mere dagrenovation, end der er plads til i den normale affaldsbeholder, så kan du let bestille og betale for afhentning af en ekstra affaldssæk.

Send en sms til nummeret 1204 med teksten FA.

Det koster 30 kr. + almindelig sms takst, som du betaler via din telefonregning. Kun danske abonnementer kan benytte ordningen.

I retur-sms’en modtager du en bekræftelse på, at købet er gennemført. Her finder du også den kode, som du skal påføre din ekstra sæk og en beskrivelse af, hvordan du skal gøre det. Det kan ikke være nemmere.

Stil "EKSTRA-sækken" ved siden af affaldsbeholderen med mærket/koden ud ad, og den bliver fjernet sammen med den normale dagrenovation. Du kan bruge en normal plastik- eller papirsæk. Den må bare ikke veje mere end 25 kg og skal kunne håndteres af en medarbejder.

Hvis ekstraafhentningen vedrører et sommerhus, og tømningen skal foretages udenfor den normale tømningssæson, skal du kontakte Kundeservice, tlf. 9829 9000 for at sikre korrekt afhentning.

Ekstratømning af minicontainere skal du også bestille via Kundeservice.

Købet er gyldigt i 30 dage, og der er 14 dages fortrydelsesret (se nedenfor).

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores Kundeservice.

Du kan naturligvis fortsat købe almindelige ekstrasække. Sækkene kan købes ved Borgerservice, Forsyningens Kundeservice samt på Genbrugspladsen i Skagen og Ålbæk.

Fortrydelsesret
Ønsker du at fortryde dit køb, skal du inden for 14 dage fra købets gennemførelse - det vil sige dagen for modtagelse af retur-sms med bekræftelse - skriftligt anmelde af din fortrydelse via mail til Kundeservice renovation@forsyningen.dk. Angiv dato for købet, dit telefonnummer, din tildelte kode fra sms'en samt navn og adresse.

Miljø- og genbrugsafgift

Miljø- og genbrugsafgift

Alle husstande i Frederikshavn Kommune betaler ude over prisen for selve renovationen en miljø- og genbrugsafgift.
Denne afgift betales til kommunen og opkræves via Forsyningen sammen med betaling for selve renovationen (tømning af sæk eller container med dagrenovation/husholdningsaffald).
Miljø- og genbrugsafgiften dækker kommunens drift af de forskellige genbrugsordninger som fx indsamling af glas, pap og papir. 
Desuden drives genbrugspladserne i kommunen og miljøanlæggene i Ravnshøj og Skagen for midlerne.

Miljø- og genbrugsafgifter private boliger
Pr. helårsbolig/lejlighed: 1.218,75 kr. inkl. moms pr. år

Pr. sommerhus/værelse: 875,00 kr. inkl. moms pr. år

Sommerhus

Har du sommerhus?

Hvert forår sender vi dig som sommerhusejer en folder, hvor du blandt andet kan finde information om, i hvilke uger vi henter renovation ved sommerhusene samt information om placering af beholderen og tilkørselsforholdene m.m.

Se sommerhusfolderen.

Folderen bliver sendt til din privatadresse og bliver endvidere afleveret i postkassen ved dit sommerhus.

Som ejer af sommerhus betaler du for en sæsontømning. Sommerhuse, som bliver benyttet som helårsbolig har pligt til at være tilmeldt helårsrenovation.

Renovationskapacitet ved sommerhuset

Du har som grundejer pligt til at sørge for, at der er tilmeldt tilstrækkeligt renovation til sommerhuset.

Udlejer du huset udenfor sæsonen, skal du derfor sørge for, at der enten er tilmeldt helårsrenovation eller købe en sæk eller et klistermærke med teksten "EKSTRA". Du skal ringe til Kundeservice, tlf. 9829 9000 for at få ekstrasækken hentet. Du har også mulighed for at købe en kode til en ekstra sæk via vores sms løsning. Det koster 30 kr. at få en ekstra sæk, et klistermærke eller en kode. Prisen er inkluderet afhentning af sækken.

Er der container ved sommerhuset, kan du bestille ekstratømninger.

Har du plads nok til dit affald?

Et godt tip, når du skal vælge renovationskapacitet til dit sommerhus:

Sommerhuse med overnatningsmulighed for

  • 1-4 personer: Minimum 1 sæk eller 1 stk. 140 liter minicontainer med ugetømning
  • 4-8 personer: Minimum 2 sække eller 1 stk. 240 liter minicontainer med ugetømning
  • 8 personer eller derover: Kontakt Forsyningen for at indgå aftale om passende renovationskapacitet


Er du i tvivl, eller har du brug for en tilpasset ordning, så ring til Forsyningen, tfl. 9829 9000.

Hjælp din skraldemand

Står din affaldsbeholder korrekt?

Affaldsbeholderen skal stå på et fast og stabilt underlag jf. Arbejdstilsynets regler for afhentning af affald.

Hvis der ikke er mulighed for at placere affaldsbeholderen ved skel ud til fortov eller vej, hvor renovationsbilen kan køre, må den ved helårsboliger maksimalt stå 25 meter fra skel og ved sommerhuse 5 meter.

Det er nødvendigt, at udhængende grene mv. er beskåret, så renovationsvognen uhindret kan benytte vejene. Endvidere er det vigtigt, at træer, buske og lignende rundt om affaldsbeholderen er beskåret, så skraldemanden kan tømme uden gener.

Er du i tvivl, så kontakt Kundeservice, tlf. 9829 9000.